سفارش تبلیغ
صبا ویژن

چندلطیفه

دو تا تنبل دراز کشیده بودند یکیشون داشته خمیازه میکشیده اون یکی میگه داداش تا دهنت بازه لطفا این اصغر ما رو هم صدا کن

 

عروس میره گل بچینه ، شهرداری میگیرتش

 

طرف خودشو میمالیده به سپر ماشین ! میگن چی کار میکنی بابا, میگه دارم اوقاتمو سپری میکنم

 

یکی زنگ میزنه 118 میگه شماره غضنفر رو دارید یارو میگه نه ، میگه پس من میگم تو یادداشت کن داشته باشی

 

به یارو میگن 12 امام رو میشناسی؟ میگه آره. میگن خوب نام ببر؟ میگه اونجوری که نه. اگه ببینمشون میشناسم

 

اگه دیدی یه سوسک پشت و رو افتاده و داره دست و پا می زنه، فکر نکن با دمپائی زدنش... داره به قیافه تو می خنده

 

غضنفر میره برای عضو شدن تو بسیج مسئول ثبت نام ازش می پرسه معنی قدس سره الشریف یعنی چی؟ غضنفر یه خورده فکر می کنه میگه همون دمش گرم خودمونه دیگه

 

یارو میره خواستگاری، از دختره خوشش نمیاد، به بابای عروس میگه : ما میریم یه دور میزنیم ، بر می‌گردیم ، راستی تا ساعت چند بازید ؟

 

یه بنده خدا پتروس فداکار رو با دهقان فداکار قاطی می‌کنه، میره انگشت می‌کنه تو حلق راننده قطار

 

 

یه دفعه دو تا هزار پا همدیگر رو بغل میکنن میشن زیپ

 

یه نفر میره جوراب فروشی میگه آقا جوراب میخوام فروشنده میگه:مردونه ؟یارو دست میده میگه: مردونه

 

یه یارو زنگ میزنه پیتزا فروشی میگه یه پیتزا می خواستم. فروشنده میگه . به نام ... ؟ یارو میگه . آخ آخ . ببخشید .به نام خدا , یه پیتزا می خواستم



[ پنج شنبه 95/11/7 ] [ 10:11 صبح ] [ اسماعیل اسلامی باباحیدری ]

باباحیدر-شهرباباحیدر

eslami_compressed.jpg 3.jpg 2.jpg



[ پنج شنبه 95/11/7 ] [ 10:8 صبح ] [ اسماعیل اسلامی باباحیدری ]

تخریب حمامی باقدمت قدیمی درشهرباباحیدر

 - گروه استان ها: استان چهارمحال و بختیاری استانی مملو از جاذبه های تاریخی و گردشگری است که در هر گوشه از این استان یک مکان و ساختمان تاریخی وجود دارد.

امسال در حالی که بقعه تاریخی امامزاده حمزه علی در نیمه اول سال تخریب شد، هم اکنون شاهد تخریب مکان تاریخی دیگری هستیم.

بقعه امامزاده حمزه بن علی یکی از قطب‌های مهم سیاحتی و زیارتی استان چهارمحال و بختیاری محسوب می‌شود که پذیرای بیشترین زائران استان است.

این بقعه بالای تپه‌ای مرتفع قرار گرفته و در اطراف آن دشتی وسیع و گسترده ‌وجود دارد که به دلیل قداست و همچنین موقعیت طبیعی و آب و هوا و دیگر جاذبه‌های پیرامون آن سالانه مسافران و زائران بسیاری از استان های همجوار به این منطقه می آیند.

قدمت بنای بقعه امامزاده حمزه علی مربوط به دوره تیموریان تا قاجار است امسال به صورت نامعلوم تخریب شد.

پس از واقعه تلخ تخریب بقعه تاریخی امام زاده حمزه علی در سالجاری، هم اکنون حمام تاریخی شهر باباحیدر تخریب کامل شده است.

حمام تاریخی شهر باباحیدر یکی از تاریخی ترین حمام های تاریخی استان چهارمحال و بختیاری بوده است که هم اکنون این حمام تاریخی تخریب کامل شده است و خبری از ساختمان این حمام تاریخی نیست

 



[ یکشنبه 95/10/19 ] [ 10:2 عصر ] [ اسماعیل اسلامی باباحیدری ]

شهرباباحیدر

باباحیدر یکی از شهرهای استان چهارمحال و بختیاری ایران است. این شهر در 45 کیلومتری شهرکرد قرار دارد. بر اساس آمار سال 1385 جمعیت باباحیدر برابر با 10,922 نفر بوده است.

وجه تسمیه این شهر به خاطر وجود امامزاده حیدر ابن مالک در این شهر است. این شهر در دامنه کوههای زاگرس واقع است. دارای اماکن زیارتی مانند امامزاده سید میراحمد و امامزاده حیدربن مالک مراکز گردشکری مانند غار سراب در روستای امید آباد،چشمه کفشینه، احمداباد، دردگه، زیرده و…است . مردم این شهر به زبانی آمیخته به گویش بختیاری تکلم می‌کنند. رودخانه‌ای که از داخل شهر می گذرد، دارای مناظر زیبایی است.
کاوشهای فسیل شناسی در ناحیه بابا حیدر چهارمحال و بختیاری منجر به کشف بیش از 70 فسیل ماهی مربوط به 65 میلیون سال پیش شد.تازه ترین بررسی ها نشان می دهد که در این دوره، منطقه باباحیدر دریای بزرگ با عمق متوسط بوده است و فسیلهای بسیار زیادی در آن کشف و از طریق دلتا وارد دریا شده است. “محمدعلی جعفریان” مؤسس موزه تاریخ طبیعی اصفهان در این باره گفت:”این ماهی ها در منطقه باباحیدر در شهر فارسان کشف شده است و به دوران سوم زمین شناسی باز می گردد. در این ناحیه یک دریای بزرگ وجود داشته است که در رسوبات دلتای آن فسیلهای جانوری بسیاری کشف شده است. وجود رسوبات آبهای شیرین باعث حفاظت از این فسیلها شده است.” او گفت:”بررسی ها نشان می دهد که باباحیدر یک دریای پیوسته بوده است که طبق کاوشهای ژانویه، پژوهشگر فرانسوی از این ناحیه در شمال چهارمحال و بختیاری آغاز و به لبنان ختم می شده است.” ژانویه علاوه بر کاوشهای فسیل شناسی در لبنان بررسی هایی را نیز بر روی فسیلهای موجود در شهر ایلام انجام داده است. به گزارش “میراث خبر” بررسی ها نشان می دهد که زاگرس از 500 میلیون سال پیش اغلب اوقات دریا بوده است. از نظر پژوهشگران امنیت زاگرس در شباهت گونه های جانوری این منطقه با نواحی مونت ولگا در ایتالیا و گرین ریورز (دریای سبز) در آمریکا است. این بررسی ها نشان می دهد زاگرس در این دوران با نیم کره جنوبی ارتباط داشته است.

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/fa/thumb/e/e6/Babaheydar.jpg/250px-Babaheydar.jpg



[ یکشنبه 95/10/19 ] [ 9:59 عصر ] [ اسماعیل اسلامی باباحیدری ]