سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سلام

dsc_0445.jpg



[ دوشنبه 92/3/27 ] [ 11:23 صبح ] [ اسماعیل اسلامی باباحیدری ]

راه ورسم زندگی.خانه همدلان

گروهی از کودکان مشغول بازی بودند.   


ناگهان با دیدن پیامبر(ص )که به مسجد می رفت , دست از بـازی کـشـیـدنـد و بـه سـوی حـضـرت دویدند و اطرافش را گرفتند.آنها دیده بودند پیامبر اکـرم (ص ),حسن (ع ) و حسین (ع ) را به دوش خود می گیرد و با آنها بازی می کند.به این امید, هر یک دامن پیامبر را گرفته , می گفتند: شتر من باش ! پـیامبر می خواست هر چه زودتر خود را برای نماز جماعت به مسجد برساند, اما دوست نداشت دل پـاک کـودکـان را بـرنـجاند.


بلال درجستجوی پیامبر از مسجد بیرون آمد, وقتی جریان را فهمید خـواسـت بـچه ها را تنبیه کند تا پیامبر را رها کنند.آن حضرت وقتی متوجه منظوربلال شد, به او فرمود: تنگ شدن وقت نماز برای من ازاین که بخواهم بچه ها را برنجانم بهتر است .پیامبر از بلال خواست برود و از منزل چیزی برای کودکان بیاورد.بلال رفت و با هشت دانه گردو بـرگـشـت .


پـیـامـبـر(ص ) گـردوهـا را بین بچه ها تقسیم کرد و آنها راضی و خوشحال به بازی خودشان مشغول شدند.


بیان : توجه به نیاز و خواسته های کودک از اصول اولیه تربیت است .آسان ترین و پسندیده ترین راه , راضـی کـردن کودکان و همان روش متواضعانه پیامبر است که علاوه بر تامین نیاز کودک , به آنها نوع.


به نام خداوندی که اگرباعدالتش بامابرخوردکندهمه مامحکومیم واوست که برهمه چیزاحاطه دارد


خداونداتوخودخوب میدانی دراین دنیای امروزی غیبت نکردنءدروغ نگفتنءنمازخواندنءرزق حلال بدست آوردنءکنترول نگاه کردنءنفس خودرا رام کردن وهمه چیزراازخدادانستن وکلآزندگی کردن برای تووراه ومسیرتوراادامه دادن.... چقدرسخت است وگناه نکردن وباتوبودن وبرای توزندگی کردن برای اهلش چقدرشیرین است که اینان چشیده اندمزه باخدازندگی کردن راوهمه چیزراازآن اومیدانندوآنان خوب میدانندمنزل ابدی کجاست و کجاست که ترازوهای عدل الهی برپامیشوند..                                                    قانون دنیاست که بایدقدم برداشت وزندگی کردسختی کشیدونفس رابه سختی دادتامگراین نفس لیاقت بهشت پیداکند.چراماانسانهالحظه ای به خودمان نمی آییم تاواقعیت هاراازپشت چیزهایی که به ظاهرواقعیتن ببینیم.


 

هر روز زمانی را به صحبت مهم نیست چی داشته باشیم! مهم چیز دیگری هست...


مهم نیست پول داشته باشیم یا نداشته باشیم. پول حتما باعث خوشبختی و خوشحالیمون نمیشه! هستند کسانی که چیزی در کف ندارند اما شاد تر از من و شما هستند.


مهم نیست رتبه و مقام داشته باشیم. رتبه و مقام حتما باعث احترام دیگران بهمون نمیشه! هستند کسانی که جاه ندارند اما محترم هستند. هستند رفتگران زحمتکشی که شاید مقام ریاست بخشی از مملکت را بر عهده نداشته باشند، اما در عوض هر روز صبح، هنگام سایه روشن و جنگ نور و تاریکی، مردمی را می بینند که با روی گشاده و لبخندی ملیح به آنها خسته نباشید یا سال نو مبارکی می گویند و همین همانند یک بمب انرژی وجودشان را فرا می گیرد و انگیزه ای می شود برای خدمت همراه با رضایت.


مهم نیست که همیشه آخرین تکنولوژی روز را داشته باشیم. تکنولوژی صرفا باعث پیشرفت و راحتی ما نمی شود. هستند کسانی از جای جای همین ایران خودمان که در حداقل امکانات روزگار می گذرانند و در آخر هم می شوند باعث افتخار همه. و هستند کسانی که در همان امکانات کم دلی شاد و لبی خندان را همیشه در کوله بار محبت خود همراه دارند.


مهم نیست چند سال عمر می کنیم. مهم این است که در همین اندک مدت چطور زندگی می کنیم.


حتی با جرات می توانم بگویم مهم نیست بدنی سالم داشته باشیم یا نه. مهم این است که چگونه با شرایط کنار بیاییم و شاد باشیم. بشویم همانند آن زنی که دست نداشت، اما دلش شاد بود و نا امیدی در وجودش محلی از اعراب نداشت. بشویم همانند لاله و لادن مرحوم که با وجود محدودیت همیشه لبخندی را بر گوشه ی لبشان می دیدی.


داشته و نداشته ات مهم نیست. مهم این است که چقدر شکر گذاری، که چقدر عاشقی، که چقدر تشنه ی وصلی.....


صبر کن حافظ به سختی روز و شب


 عاقبت   روزی   بیابی   کام   را


راه اول از اندیشه می‌گذرد، این "والاترین" راه است!



راه دوم از تقلید می‌گذرد، این "آسان‌ترین" راه است!



و راه سوم از تجربه می‌گذرد، این "تلخ‌ترین" راه است.



« کنفوسیوس »


فرزندان خود را به آداب زمان خود پرورش مدهید چه ایشان برای زمانی جز زمان شما خلق شده اند.


از تأکید بر کارهای بد کودک خودداری کنید


امیر مؤمنان (ع)


پدران و مادران !


((کسی که کودکی دارد باید در راه تربیت او خود را تا سرحد کودکی تنزل دهد.))هنگام تنبیه فرزندتان، علت را برای او توضیح دهاز محبت کردن به فرزندتان نترسید و او را در دریایی از عشق غوطه‌ور ‌سازیدیدتربیت فرزند خود در مقابل دیگران چشم پوشی کنیداز استقلال طلبی فرزند خود ناراحت نباشید


 


 


 


 


                                                                                         به کودکتان بیاموزید که هیچ انسانی کامل نیست


                                                                                         کردن با فرزند خود اختصاص دهید



 



 


ی شخصیت نیز می بخشد



[ چهارشنبه 92/3/8 ] [ 3:30 عصر ] [ اسماعیل اسلامی باباحیدری ]

سرخ پوست

سرخ پوست ها و رئیس جدید اعضای قبیله سرخ پوست از رییس جدید می پرسن: «آیا زمستان سختی در پیش است؟» رییس جوان قبیله که هیچ تجربه ای در این زمینه نداشت، جواب میده «برای احتیاط برید هیزم تهیه کنید» بعد میره به سازمان هواشناسی کشور زنگ میزنه: «آقا امسال زمستون سردی در پیشه؟» پاسخ: «اینطور به نظر میاد»، پس رییس به مردان قبیله دستور میده که بیشتر هیزم جمع کنند و برای اینکه مطمئن بشه یه بار دیگه به سازمان هواشناسی زنگ میزنه: «شما نظر قبلی تون رو تایید می کنید؟» پاسخ: «صد در صد»، رییس به همه افراد قبیله دستور میده که تمام توانشون رو برای جمع آوری هیزم بیشتر صرف کنند. بعد دوباره به سازمان هواشناسی زنگ میزنه: «آقا شما مطمئنید که امسال زمستان سردی در پیشه؟» پاسخ: بگذار اینطوری بگم؛ سردترین زمستان در تاریخ معاصر! رییس: «از کجا می دونید؟» >> پاسخ: «چون سرخ پوست ها دیوانه وار دارن هیزم جمع می کنن!



[ چهارشنبه 92/3/8 ] [ 3:30 عصر ] [ اسماعیل اسلامی باباحیدری ]

بخون پشیمان نمیشی

  91                                         



?گنجشکی با عجله و تمام توان به آتش نزدیک می شد و برمی گشت   !
پرسیدند : چه می کنی ؟
پاسخ داد : در این نزدیکی چشمه آبی هست و من مرتب نوک خود را پر از آب می کنم و آن را روی آتش می ریزم   !
گفتند : حجم آتش در مقایسه با آبی که تو می آوری بسیار زیاد است ! و این آب فایده ای ندارد   !
گفت  : شاید نتوانم آتش را خاموش کنم ، اما آن هنگام که خداوند می پرسد : زمانی که دوستت در آتش می سوخت تو چه کردی ؟
پاسخ میدم : هر آنچه از من بر می آمد
آهن آبدیده/
انقلاب را جنگ عوض نمی کند
به خیل دشمنان بگو به کوری دوچ
مشان /چهره مطیع امررهبری رنگ عوض نمی کند


تو بهتر می فهمی یا پیغمبر خدا؟(لطیفه)


در عهد حضرت عیسی (ع) شخصی مادر پیرش را در زنبیلی می گذاشت و هرجا می رفت، همراه خودش میبرد. روزی حضرت عیسی او را دید، به وی فرمود: آن زن کیست؟ گفت: مادرم است. فرمود: او را شوهر بده. گفت: پیر است و قادر به حرکت نیست. پیرزن دستش را از زنبیل بیرون آورد و بر سر پسرش زد و گفت: ای بی شرم! تو بهتر می فهمی یا پیغمبر خدا؟!


سعادتمند کیست از عوامل تعیین کننده خوشبختی شما این است که بتوانید در زندگی فعالیت های خود را اولویت بندی کنید. به مشکلات و مصائب زندگی لبخند بزنید.. وقتی چیزی برای از دست دادن نداریدآزادید لحظات خوشی و نیکبختی همیشه در دسترس هستند، به شرط آنکه:


به هستی خوشبین باشید، نَفَس عمیق بکشید و به آفتاب، سلام کنید. برای وقتتان ارزش قائل شوید، و آن را تلف نکنید ؛ برای زندگی و سلامت خود سپاسگزار باشید ؛ به یاد داشته باشید، هیچ گاه برای مهرورزیدن، دیر نیست ؛ به روح اطرافیان خود توجه کنید ؛ محبت خود را به دیگران ابراز کنید؛ برای زندگی روزمره سپاسگزار باشید؛ برای نعمتهای خداداد، شکرگزار باشید ؛ به یاد داشته باشید که خوشبختی، تنها امتداد شادی و سادگی است ؛ در هر حال، همواره به یاد خدا باشید ؛ در دوستی با خدا استوار باشید .


و مطمئن شوید که آفرینش برای خوشبختی شماست.


وخوشبختی چیزی نیست که آن را حس کنیم فقط باید آن را به یاد بیاوریم.)                   


پیامبر(ص)می فرماید تمام تقوااین است که آنچه رانمی دانی بیاموزی وآنچه رامیدانی عمل کنی


 رارنگ عوض نمی کند



[ چهارشنبه 92/3/8 ] [ 3:30 عصر ] [ اسماعیل اسلامی باباحیدری ]