سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اطلاعاتی برای شناخت شهرباباحیدر

 

باباحیدر مرکز بخشِ باباحیدر و یکی از شهرهای استان چهارمحال و بختیاری ایران است. این شهر در 45 کیلومتری شهرکرد قرار دارد. بر اساس آمار سال 1385 جمعیت باباحیدر برابر با 10?922 نفر بوده است.[2] وجه تسمیه این شهر به خاطر وجود امامزاده حیدر ابن مالک در این شهر است

باباحیدر در دامنه کوه‌های زاگرس واقع است. دارای اماکن زیارتی مانند امامزاده سید میراحمد و امامزاده حیدربن مالک مراکز گردشکری مانند غار سراب در روستای امید آباد، چشمه کفشینه، احمداباد، دردگه، زیرده و… است. رودخانه‌ای که از داخل شهر می‌گذرد، دارای مناظر زیبایی است.

قالی وقالیچه‌های بختیاری باباحیدرشهرت جهانی دارند.[4] قالی‌های باباحیدر بسیار زیبا وقیمتی بوده در سرار کشور شناخته ومنحصربه‌فرد است قابل ذکر است که از سالهای بسیار دور بابا حیدر روستایی بوده است که بیشترین تعداد افراد متقاضی کار به کشور کویت را در خود دربرداشته است؛ لذا بسیاری از جوانان جویای کار از قدیم و تا به امروز از این روستا به کشور کویت مهاجرت شغلی نموده‌اند و سالهاست که بیشتر ایام سال را در همان‌جا سپری می‌نمایند. مشاغل اصلی اینان در کشور عربی کویت رانندگی ماشین‌های سنگین و نیز کار در زمینه میوه و تره بار است.



[ سه شنبه 96/4/27 ] [ 8:24 صبح ] [ اسماعیل اسلامی باباحیدری ]